• Výlet so 7.A

• Žiaci 7.A triedy sa v dňoch 27.6.- 28.6. zúčastnili koncoročného výletu v Nitre. Navštívili sme Nitriansku kalváriu a Nitriansky hrad, zdolali výstup na Pyramídu a Zobor, kde sme si užili krásny výhľad na mesto a okolitú krajinu. Veď sami posúďte...

• Úspech vo výtvarnej súťaži „MAMA“

• Teší nás, že sa ku koncu šk. roka 2021/ 2022 môžeme pochváliť úspechom Ellky Bezouškovej z triedy 1.A, ktorá vo výtvarnej súťaži získala skvelé 1.miesto. Gratulujeme aj Natálke Šimšíkovej z triedy 2.B za úžasné 3. miesto.

• Protiturecká pevnosť v Komárne

• Dňa 28.6.2022 sme sa so žiakmi 8.B vyslobodili z escape room, ktorá sa nachádza v Protitureckej pevnosti v Komárne. Žiaci si preverili svoje logické myslenie a tímovú spoluprácu pri riešení úloh, ktorých cieľom bolo vyslobodiť sa z rúk obávanej bosorky v atmosfére nedobytnej pevnosti.  Pevnosť je súčasťou komárňanského pevnostného systému, ktorý sa v polovici 19. storočia stal  najväčšou a najsilnejšou obrannou stavbou rakúsko-uhorskej monarchie. So žiakmi sme si pripomenuli historický vývoj obranných foriem pri strategicky výhodnom mieste na sútoku Váhu a Dunaja.

• Basketbalový turnaj

• Včera sme sa so žiakmi I. a II.stupňa zúčastnili Šinter ligy v basketbale. V konkurencii 8 družstiev sa naši žiaci nestratili a skončili celkovo na III. mieste v ťažkých podmienkach (hralo sa vonku).

• Návšteva 8.A v ZOO Bratislava

• V horúci predprázdninový slnečný deň navštívili žiaci 8.A triedy ZOO v Bratislave. V sprievode lektorky Mirky sa dozvedeli zaujímavé informácie interaktívnym spôsobom o ohrozených a vzácnych druhoch zvierat, ako napríklad to, že mačkovité šelmy prespia 20 hodín denne a žirafy iba 20 minút. Dozvedeli sa, že opice sa dožívajú priemerne až 50 rokov. Opička Oliver nám dokonca zaspieval. Celá trieda 8.A praje všetkým nádherné leto plné zážitkov :)

• Školský výlet VI.C

• Vo štvrtok 23.06.2022 sme sa počas návštevy sklárskeho skanzenu vo Valaskej Belej presvedčili o tom, že ručná výroba skla je naozaj umením. Zistili sme čo je všetko potrebné na výrobu a na vlastné oči sme videli, ako sa dajú vymodelovať a vyrobiť rôzne predmety zo skla – či už úžitkové nádoby, rôzne dekorácie alebo sklenené suveníry a veľmi sa nám to páčilo. Po dobrom obede na chate v Makove sme si urobili prechádzku v lese a večer sme sa zabavili dobrou opekačkou.

Na druhý deň sa nám hneď ráno začala expedícia vo výrobnom družstve Okrasa v Čadci. Výroba v Okrase je tiež zameraná na ručnú prácu, čo zaručuje originalitu každej ozdoby. Mali sme možnosť vidieť výrobu vianočných ozdôb od úplného začiatku, teda od ručného fúkania a tvarovania sklenených trubíc  za pomoci ohňa, cez ručné maľovanie a farbenie skla, až po balenie do krabíc. Na konci prehliadky nás čakala pripravená dielnička, kde sme sa mohli realizovať a vyskúšať si naše zručnosti. Každý si síce odniesol svoju vyzdobenú vianočnú guľu, ale navštívili sme aj podnikovú predajničku, ktorá bolo plná neodolateľných ozdôb.

Po tejto krásnej kreatívnej činnosti sme si urobili prestávku v Starej Bystrici, kde sme si na námestí počkali kým sa nám predstaví náš Slovenský orloj v plnej kráse. Zistili sme, že ide o najväčšiu drevenú sochu na Slovensku a zaujal nás aj nádherný astroláb. Navštíviť tento drevený orloj preto určite odporúčame, je to skutočný unikát.

Na záver nášho výletu sme sa zastavili v príjemnom areáli parku miniatúr v Podolí, kde sme za jednu hodinku prešli skoro celým Slovenskom. Videli sme miniatúry mnohých hradov, kostolov a zrúcanín, ktoré sa postupne zhotovujú od roku 2003. Pri prehliadke sme si poobzerali napríklad krásny Bratislavský hrad, ktorý patrí medzi najnovšie modely, ale taktiež aj hrady Beckov, Branč, Šomoška, Tematín, Hrad Krásna Hôrka či Trenčiansky hrad. Spestrením prehliadky bola  menšia vyhliadková veža, odkiaľ bolo vidno na celý areál. Krátkym občerstvením sme ukončili našu nezabudnuteľnú dvojdňovú výpravu.

• Exkurzia Červený Kameň

• Dňa 20.6. sa žiaci 6.A a 6.B triedy zúčastnili exkurzie na hrade Červený Kameň v sprievode pani učiteľky Majerovej a Zajacovej. Pán sprievodca nás potrápil otázkami z učiva dejepisu, čo sme však úspešne zvládli a odmenou nám bolo občerstvenie či kúpa malého suveníru. Domov sme sa vrátili obohatení o nové zážitky.

• Veľká Homola

• V dňoch 21.-22. 6. 2022 sa zúčastnili triedy 9.A a 5.A  školského výletu na Zochovej chate, spojenom s turistikou na rozhľadňu Veľká Homola a zážitkovým učením na hrade Červený Kameň. Deti si oddýchli v krásnom areáli chaty Zoška – kúpali sa, hrali športové hry, opekali si a večer sa zabavili na diskotéke pod dohľadom triednych učiteliek Mariany  Pilátovej a Danky Majdovej a p. zástupkyne pre 2. stupeň Anny Murcinovej.

• Spoznali sme Staré Mesto Bratislavy

• Keďže sa blíži záver školského roka, tak sme sa s triedou 3.B vybrali spoznávať Staré Mesto vrámci koncoročného výletu. Výlet bol zaujímavý, nakoľko sme využili na prepravu cielene MHD, ktorú nie každý už mal možnosť využiť. V meste sme spoznávali pamiatky Bratislavy Vláčikom Prešporáčikom. Zastavili sme sa na Bratislavskom hrade, nakúpili sme si suveníry. Následne sme sa presunuli do Bibiany, kde sme si pozreli 3 interaktívne výstavy s možnosťou zahrať sa. Výlet bol nielen zážitkový, ale tretiaci ukázali veľkú dávku samostatnosti. Za možnosť zúčastniť sa výletu ďakujeme rodičom, ktorí sa pričinili o jeho zrealizovanie.

• Prváci v Malkia Parku

• V závere nášho prvého školského roka sme sa spoločne dve triedy - 1.A a 1.C zúčastnili školského výletu v Malkia parku. Strávili sme spolu krásny slnečný deň, videli rôzne zaujímavé zvieratká, ktoré sme mali možnosť aj nakŕmiť. Na konci obhliadky každý z nás dostal na pamiatku pamätnú mincu. Tento náš výlet sme zakončili opekačkou vo Vrakunskom lesíku, kde sme sa všetci dobre zabavili. Získali sme množstvo skvelých zážitkov, na ktoré len tak rýchlo nezabudneme.

• Múzeum holokaustu v Seredi

• Dňa 24.6. sme so žiakmi našej školy navštívili Múzeum holokaustu v Seredi. Žiaci sa oboznámili s históriou a funkciou pracovného koncentračného tábora, s potláčaním ľudských práv na našom území počas 2. svetovej vojny, zotrvali pri pamätníku venovanému oceneným titulom Spravodliví medzi národmi. Na prednáške sa dozvedeli o útekoch z táborov smrti i mnoho ďalších informácií o koncentračných táboroch v Európe. Žiaci sa obohatili o množstvo poznatkov, ktoré si uložia do svojej historickej pamäti.

• Cyklovýlet na DUNA BIRD WATCHING

• Cykloklub žiakov triedy 9.C sa zúčastnil cyklovýletu po trase Vrakuňa - Podunajské Biskupice - Lieskovec - Bufet na konci sveta - Duna Bird Watching (pozorovateľňa vtáctva) - Lužný most - Bufet The Flinstones - Vrakuňa. Vyšlo nám perfektné počasie a odjazdili sme krásnych 30 km. Už teraz sa tešíme na ďalšie cyklopotulky.

• "Deň kedy sa mlčalo"- workshop

• Dňa 20.6 sa žiaci 7.B triedy zúčastnili zážitkového  workshopu, "Deň kedy sa mlčalo", na tému premeny slovenskej dediny počas kolektivizácie, organizovaným organizáciou Post Bellum. Workshop nastoľuje otázku, či je v poriadku snažiť sa odstraňovať nespravodlivosť pomocou toho, že skôr privilegovanej menšine vezmeme základné práva, majetok, slobodu a prípadne aj život.

Počas tvorivej dielne sa žiaci zoznámili na vlastnej koži s témami kolektivizácie a znárodňovania na českom vidieku.  Zoznámili sa so základnými pojmami 50. rokov. Zažili voľby v roku 1948, znárodňovanie, dostali sa do situácie, kedy sa rozhodovali, či pomôžu ľuďom z dediny, ktorí sa museli vysťahovať.

• Projekt KOZMIX

• Naša trieda IV.C sa zapojila do originálneho projektu KOZMIX LAB. DETSTVO STARÝCH RODIČOV - znel názov nášho projektu. „Ako ste prežívali svoje detstvo? Hrali ste sa ako my? Aký ste mali televízor?“......na všetky tieto, ale aj iné otázky dostali deti odpoveď od svojich starých rodičov a aj prarodičov. Žiaci sa s veľkým nadšením pustili do práce. Zrealizovali interview, ktoré prezentovali pred svojimi spolužiakmi, napísali články a výstupom projektu bola beseda s našimi starkými, ktorá sa uskutočnila 17.6.2022. Starí rodičia sa vrátili späť do školských lavíc a museli odpovedať na zvedavé otázky detí. Bolo to milé prepojenie dvoch generácií, ktoré sa nieslo v atmosfére plné lásky a vďaky.

Ďakujeme.

• Koncoročný výlet 9.C

• Žiaci 9.C triedy sa v dňoch od 9.6. do 11.6. zúčastnili koncoročného výletu v Západných Tatrách. Navštívili sme Demänovskú ľadovú jaskyňu, zajazdili sme si na bobovej dráhe v Pavčinej Lehote a zdolali sme turistický výstup na Žiarsku chatu, ktorá sa nachádza 1325 m.n.m. Navštívili sme aj Kolibu u Haliho, kde sme si pochutili na miestnej gastronómií. Túto reštauráciu vrelo odporúčame. V poobedných hodinách sme hrali spoločenské hry, tenis, futbal a ping pong. Večer sme si opekali, hrali nočnú schovávačku a tancovali na diskotéke. Tento výlet bol perfektným ukončením deviatich rokov štúdia na našej základnej škole. :)

• Oznam školskej knižnice

• Zajtra dňa 15.6.2022 (streda) v čase 13:30-15:30 hod., je školská knižnica otvorená poslednýkrát v tomto školskom roku. Je potrebné, aby ste vrátili všetky požičané tituly. Ak knihy nestihente vrátiť zajtra, tak bude možnosť aj búducu stredu 22.6.2022 v rovnakom čase. V prípade evidencie nevrátených titulov, nemusí byť žiakovi vydané koncoročné vysvedčenie.

Tešíme sa na Vašu návšetvu aj v budúcom školskom roku! Aktuálne čitateľské preukazy sa automaticky predĺžujú aj v ďalšom školskom roku.

• Telesná výchova na 1.stupni trochu inak

• Trieda 2.B bola počas tohto školského roka zapojená do projektu Telocvikári.sk. Pravidelne sme sa stretávali s trénerkami, ktoré sa po 3 mesiacoch striedali. Aby však neostalo iba pri cvičení a zábave, pripravili sme pre Vás krátke ukážky z jednej vyučovacej hodiny. Vo videu bol použitý psychomotorický padák. Deti robili malé, stredné a veľké vlny a postupne vlnami prechádzali. Robili cvičenia s názvami Medúza a Mexická vlna. Popri pohybe a zábave deti zároveň posilňovali a trénovali si spoluprácu.
            Hodiny telesnej výchovy boli pre nás všetkých obrovským prínosom. Naučili sme sa množstvo hier a cvičení, využívali netradičné náradie a pomôcky, ešte viac sa skamarátili. Uvedomili sme si, že šport môže byť aj zábavný.

• Naše Mesto v našej škole

• Naša škola sa pridala k viac ako 200 organizáciám, ktoré s pomocou dobrovoľníkov skrášlili dňa 10.júna Slovensko na Našom Meste. 25 dobrovoľníčok a dobrovoľníkov sa rozhodlo priložiť ruku k dielu a našej škole pomôcť s dvomi aktivitami- maľovanie plota a upratanie areálu. Vďaka Nadácii Pontis sme opäť zveľadili vonkajší areál a okolie našej školy. Ďakujeme všetkým dobrovoľníkom za aktívne zapojenie sa do aktivít a za dobre vykonanú prácu.

• Zážitkové učenie s 9.B

• Žiaci z 9.B triedy sa v termíne 10.6-11.6.2022 zúčastnili zážitkového učenia v Modre- Piesok. Všetci sa zdraví vrátili. Bol aj výstup na rozhladnu Veľká Homola a opekačka.