• Čas pre kandidátov do školského parlamentu sa kráti

• Ak si komunikatívny, aktívny, tvorivý a máš záujem prispieť svojimi nápadmi do rôznych oblastí našej školy, tak si práve ten, koho hľadáme!

Prihlás sa do volieb! Možno to budeš práve ty, kto sa stane členom školského parlamentu. Prihlásiť sa môžu žiaci 4.-9. ročníkov.

Svoju videovizitku alebo plagát pošli na emailovú adresu: ziacka.rada@zszelba.sk do 22. septembra 2023. Voľby sa uskutočnia 28. septembra 2023.

Zo všetkých kandidátov si zvolia žiaci našej školy v tajnom hlasovaní svojich 10 členov školského parlamentu.

Čo má obsahovať videovizitka/plagát?

• meno, priezvisko, trieda
            • moje vlastnosti, záľuby
            • dôvod prečo mám záujem kandidovať do školského parlamentu/môj volebný program
          • Voľby do školského parlamentu

Svoju videovizitku alebo plagát pošli na emailovú adresu: ziacka.rada@zszelba.sk do 22. septembra 2023. Voľby sa uskutočnia 28. septembra 2023.

Čo má obsahovať videovizitka/plagát?

• meno, priezvisko, trieda
            • moje vlastnosti, záľuby
            • dôvod prečo mám záujem kandidovať do školského parlamentu/môj volebný program

• Prvý školský deň

• Prázdninové dni ubehli ako voda. Leto nám dalo dostatok času na oddych a získanie nových síl do ďalšej práce. Bezstarostné leňošenie nahradia školské povinnosti. Ako každý školský rok, tak aj teraz naša škola privítala nových žiakov – prvákov, ktorým sa začína nové obdobie života – obdobie vzdelávania, objavovania, nových radostí, ale aj povinností.

Slávnostné otvorenie školského roka nám sprestrili Grétka Kurucová zo 6.A prednesom básne a Bohuslav Pomikala hrou na fujare. Milým slovom sa nám prihovorila nielen p. riaditeľka školy Mgr. Andrea Macháčová, ale aj p. starosta mestskej časti Vrakuňa JUDr. Ing. Martin Kuruc.

Následne sa všetci žiaci presunuli do svojich tried, niektorých opäť niečím novým...

P. riaditeľka s p. starostom sa však presunuli do obnovených priestorov našej školy, ktoré sa nám podarilo počas prázdnin zveľadiť. Pozreli si našu novú školskú jedáleň. Následne aj telocvičňu, ktorej rekonštrukcia sa nám podarila vďaka dotácii Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.

• LETNÝ ŠKOLSKÝ KLUB

• Náš letný klub je na konci.Našu letnú činnosť sme odštartovali návštevou vrakunského lesíka . Urobili sme si športové dni na školskom dvore. V triede sa tvorilo a maľovalo o sto šesť .Malí prváci si vyrobili kornútok so zmrzlinou a staršie deti maľovali slnečnice , vlčie maky .Popri tom sme relaxovali, hrali sa a tešili sa z toho že sa už nemusíme v škole učiť .Ďalší týždeň odštartoval súťažou na školskom dvore , pokračoval vychádzkami do vrakunskeho lesa a popri tom keďže bolo vonku veľmi horúco sa v triedach znovu tvorilo a hralo . Ďakujeme že sme mohli byť spolu a prajeme vám krásne prázdniny.

• ŠKD

• Telefónne číslo do letného školského klubu detí je: 0911 956 168

• Slávnostné ukončenie školského roka

• Posledný júnový deň v škole sa niesol v znamení slávnostného ukončenia školského roka 2022/2023. Každoročne v tento deň hodnotíme uplynulé mesiace tvrdej práce. V tento deň znejú slová vďaky, ocenenia, ale aj slová lúčenia.

Tentokrát to bol výnimočný deň aj tým, že nás poctila svojou návštevou prezidentka SR Zuzana Čaputová a starosta mestskej časti Vrakuňa JUDr. Ing. Martin Kuruc.

Už v ranných hodinách sa v átriu školy sústredili žiaci spolu so svojimi učiteľmi. Niektorí už so smelými plánmi na prázdniny, iní so smútkom v tvári, lebo vedeli, že im ich spolužiaci budú nasledujúce dva mesiace chýbať.

Slávnostné ukončenie začalo zaznením štátnej hymny Slovenskej republiky a príhovorom pani prezidentky SR, pána starostu JUDr. Ing. Martina Kuruca a riaditeľky školy Mgr. Andrei Macháčovej.

Po príhovoroch sa všetci presunuli do školy, kde nahliadli nielen do priestorov, kde trávia prestávky žiaci, ale aj do Zmyslovne, kde ich čakal inkluzívny tím, ktorý viac predstavil svoju prácu. Deti prezidentku privítali posunkovou rečou a porozprávali, čo sa im v Zmyslovni najviac páči.

Po tomto zážitku pokračovala do triedy 3.A, kde žiakom odovzdala vysvedčenie a popriala veľa ďalších úspechov. Cestou mala možnosť vidieť priestory kuchynky, či technickej učebne. Vo vestibule odovzdala vysvedčenie našim deviatakom a na záver svoju návštevu zvečnila v kronike školy a absolvovala vyhlásenie v médiách.

„Je veľmi výnimočná tým, akí ľudia tu pracujú a ako pristupujú k svojej práci, pretože škola sa venuje inklúzii, začleňovaniu detí, ktoré majú špeciálne potreby alebo zdravotné znevýhodnenie,“ uviedla o nás pani prezidentka pred médiami. „Videla som nádherné inšpirujúce tvorivé priestory, ale najmä ľudí, ktorí to robia od srdca. Chcem sa dnes poďakovať všetkým žiakom a žiačkam, učiteľkám a učiteľom za to, čo počas celého školského roka odviedli úsilie, ktoré vynaložili na to, aby dosiahli svoje najlepšie výsledky,“ dodala.

Bolo nám obrovskou cťou privítať takúto vzácnu návštevu a odprezentovať našu školu v tom najlepšom svetle. Sme radi, že plody našej tvrdej práce celého kolektívu nielen žiakov, ale aj učiteľov a všetkých zamestnancov sa zúročujú a aj naďalej sa nám darí byť modernou a rodinnou školou.

Vám milí žiaci a rodičia prajeme príjemné prázdniny plné zážitkov a krásne strávených spoločných chvíľ. Prajeme vám veľa oddychu od učenia a od školských povinností a tešíme sa na vás v septembri v plnom zdraví a nasadení na nasledujúci školský rok.

• 7.C na výlete

• So žiakmi 7.C sme posledné dni pred prázdninami strávili na ranči, kde sme si užili zábavu s koňmi, zvieratami na farme, ale aj na športoviskách. Po nočnom pozorovaní oblohy, kde sme sa veľa dozvedeli o hviezdach, aj súhvezdiach sme vyrazili za zážitkami do Atlantisu, kde sme mohli vyskúšať mnoho fyzikálnych javov, VR, ale aj povytvárať mnoho mnoho maxi bublín. Po ceste naspäť sme neobišli ani Skalné obydlia v Brhlovciach a nakoniec sme si načerpali pravú minerálku priamo z prameňa Santovky. Na tomto výlete sme si užili aj mnoho nečakaných zážitkov, na ktoré nikdy nezabudneme.

• Dlhoočakávaný výlet vo Veľkej Británii – Londýn, Windsor, Hastings

• Žiaci 7-8.ročníka sa zúčastnili výletu vo Veľkej Británii.

1.deň sme navštívili Greenwich, kde nás hneď očaril nádherný Greenwich Park a pohľad na budovy CanaryWharf. Stáli sme aj na mieste, kde sa nachádza nultý poludník. Prešli okolo Royal Museum Greenwich a pokračovali k historickej lodi Cutty Sark, najrýchlejšej lodi v tom čase. Tak sme sa loďou plavili po Temži a videli najkrajšie stavby a pamiatky Londýna. Pokračovali sme k Big Ben, obišli sme budovu parlamentu. Následne sme navštívili miesto korunovácií či posledného odpočinku anglických panovníkov a významných ľudí Westminsterské opátstvo, Wenstminster Abbey. Pokračovali sme prechádzkou po Downing street, sídlo dvoch najvýznamnejších predstaviteľov vlády premiéra a ministra financií.
            Oddýchnuť sme si zašli do oázi pokoja  St. James parku. Prešli sme na miesto filmových premiér, neónových reklám, kín, reštaurácií a obchodov Leicester Square a Piccadilly Circus. Prehliadli sme si čínsku štvrť – Chinatown, kde sme ochutnali nepoznané špeciality. Nádherný výhľad vyrážajúci dych sme zažili z kapsuly London Eye.

2.deň sme navštívili nádherné a majestátne Natural History Museum. Múzeum sa pýši doposiaľ najkompletnejšou kostrou Stegosaura na svete. Ďalej sme mali možnosť spoznať vývin človeka v čase, postupné oddeľovanie kontinentov, vytváranie vulkanickej erupcie či dokonca simuláciu zemetrasenia a mnoho viac. Potom sme si dali chvíľu oddych a pokračovali sme v ďalšom National Museum of Science and Industry. Obed sme si vychutnali v známom Hyde parku, kde sme sa porozprávali a vychutnali si krásne slnečné počasie obklopení zeleňou. Deň sme zakončili nákupmi na známej Oxford Street.

3. deň sme navštívili jeden z najväčších obývaných hradov na svete a rezidenciu britských panovníkov Windsor Castle. Mali sme možnosť vidieť rezbárske veľdielo Queen Mary a obzrieť si hrad aj zvnútra. Odtiaľ sme sa presunuli do Legolandu. Vnútri na nás čakali všelijaké atrakcie, ktorými boli rôzne kolotoče či prehliadka Legolandu mini vláčikom. V samotnom srdci Landu sme všetci ostali v nemom úžase. Všade navôkol boli vystavané najvýznamnejšie pamiatky a mestá sveta, a to všetko z kociek lega! Boli to mestá ako New York a Socha slobody, pyramídy v Egypte či dokonca samotný Londýn a v ňom ikonické pamiatky a budovy. Bolo to vzrušujúce.

4. deň sme opustili Londýn a presunuli sa k pobrežiu do mesta Hastings. Prehliadku mesta sme začali návštevou pirátskej jaskyne St. Clements - Smugglers Adventure, ktorá rozpáva príbeh o pašovaní na južnom pobreží Anglicka pred 200 rokmi. Krásny výhľad na Lamanšský prieplav sa nám naskytol pri zrúcaninách hradu Hastings. V meste sme mali príležitosť ochutnať tradičné Fish & Chips a navštíviť obchodíky. Naša posledná prehliadka bola návšteva akvária, ktoré sa pýši zbierkou 3500 druhov morských živočíchov vrátane žralokov. Cestou späť z akvária sme sa zastavili na pobreží pláže Hastings Beach. Užili sme si naozaj kopec srandy, aj keď pršalo.

A týmto sa náš pobyt v Londýne - vo Veľkej Británii končí. Veľká vďaka patrí pani učiteľke Galbavej za to, že na nás dávala pozor a vždy, keď sme niečo potrebovali, bola tam a s ochotou a radosťou nám pomohla. Taktiež patrí vďaka aj rodičom, ktorí nám finančne zabezpečili tento krásny výlet. Bol to neopísateľný zážitok, na ktorý budeme do konca života spomínať. Nadviazali sme nové kamarátstva a užili sme si veľa srandy a objavovania nových kútov sveta.

• 8.B v Nitre

• Kroky žiakov 8.B triedy viedli na konci školského roka za kultúrou do malebnej Nitry. Žiaci navštívili Kalváriu s výhľadom na Nitru, v divadle Andreja Bagara si pozreli pekné predstavenie Nevesta alebo Zdá sa že hrmí a neobišli ani Nitriansky hrad s katedrálou a kaplnkou.

• Zážitkové učenie prvákov

• My prváci sme v septembri začínali cestovateľské školské záležitosti 1 nocou  preč od  rodičov a dnes, predposledný deň v prvej triede,  sme navštívili farmu v Lubine. Bola to paráda! Zábava, pohyb, krásne počasie, slobodné nakupovanie  a s dotykmi zvierat.... no, čo ešte dodať. Dnes už celkom zocelené kolektívy prvákov bez problémov zvládali nastolené úlohy. Aj autobusový test dopadol na jednotku! Najlepší získali prázdninovú vstupenku na farmu v sprievode svojich rodičov. Hurá, už sa tešíme do druhej triedy!

• Koncoročný výlet 5.B

• Cieľom posledného výletu 5.B triedy bolo mesto Trenčín. Navštívili sme Trenčiansky hrad, užívali si výhľady z Matúšovej veže a pochutnali si na skvelom obede v centre mesta.

• Koncoročný výlet Piešťany

• Triedy 3.A a 4.B sa vybrali na konci roka objavovať krásy Piešťan. Piešťanským Expresom sme sa previezli po kúpeľoch, loďou po Sĺňave, dali si obed, zmrzlinu a nakúpili drobné pamiatky. Koncoročný výlet bol super :)

• Výlet 8.A

• Koncoročný výlet strávila 8.A na hraniciach Slovenska s Maďarskom. Nádherné výhľady nám poskytla Bazilika v Ostrihome, prešli sme železným Mostom Márie Valérie, ktorý spája tieto 2 krajiny. Plavba vyhliadkovou loďou nám umožnila vidieť Štúrovo a Ostrihomskú baziliku z inej perspektívy.

• Koncoročný výlet 4.D

• Na konci školského roka sa rozhodli žiaci 4.D spoznávať naše mesto a v rámci výletu sa povozili na lodi po Dunaji, navštívili prírodovedné múzeum a v Bibiane  si pozreli výstavu Lovci znakov a zahrali si divadlo s bábkami.

• Návšteva ZOO a Botanickej záhrady

• Žiaci 6.B triedy strávili posledné dni školského roka v Zoologickej a Botanickej záhrade v Bratislave. Príjemné prostredie, ticho, zeleň, kvety, zvieratá, spoločný piknik, objavovanie, fotenie, smiech a radosť zo spoločných chvíľ sme zaznamenali fotkami.

• Poznaj svoje mesto

• Deviataci sa boli pozrieť na najväčšiu fontánu na Slovensku, ktorú zmodernizovali a sprístupnili verejnosti po 16 rokoch. Samozrejme ju niektorí aj patrične vyskúšali. Je to jediná fontána, do ktorej môžete vstúpiť a osviežiť sa. Ďalšia zastávka bola pri Grasalkovičov palác, kde práve prebiehala výmena stráží. Naše kroky viedli popri čitárni u Červeného raka, zastavili sme sa na mieste kde stála synagóga pri Dóme sv.Martina. Naša trasa nás vyviezla až na UFO kde bol krásny výhľad. Popri Dunaji cez Starý most sme sa dostali do modernej časti Bratislavy. Spolu sme nachodili vyše 12 000 krokov.

• BOJNICE

• TRieda 7.A navštívila Bojnice. Je tu krásny zámok aj ZOO. Bol to skvelý výlet.